نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
در این بازدید که با حضور استاندار ایلام و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی انجام شد، اعضای کمیسیون ضمن بازدید از مرزهای غربی کشور، بر نقش محوری عشایر در تأمین امنیت، تولید و پایداری مرزی تأکید کردند.
مهندس یاسمی با تشریح وضعیت فعالیت عشایر در نوار مرزی استان گفت: «بیش از ۴۳۱ کیلومتر از نوار مرزی ایلام محل استقرار عشایر است و در فصل قشلاق، بیش از ۷۰۰۰ خانوار عشایری در این مناطق حضور دارند که علاوه بر نقش مؤثر در پایش و حراست از مرزها، به عنوان پدافند غیرعامل و پاسگاههای طبیعی مرزی عمل میکنند.»
وی افزود: «عشایر ایلام سالانه با تولید بیش از ۱۰۰ هزار تن انواع محصولات دامی و کشاورزی، ارزشی معادل بیش از ۶۵۰۰ میلیارد تومان در اقتصاد منطقه ایجاد میکنند و یکی از ارکان اصلی تولید و خودکفایی کشور به شمار میروند.»
در ادامه، مدیرکل امور عشایر استان ایلام با اشاره به ظرفیتهای بینظیر این جامعه مولد، پیشنهادهایی برای ارتقای وضعیت معیشتی و تولیدی عشایر ارائه کرد که شامل: استفاده مدیریتشده از مراتع بینمرزی، تخصیص ۷۰ لیتر در ثانیه آب از سامانه گرمسیری برای نیازهای عشایر، تأمین ۵۰ هزار تن نهاده دامی مدتدار، و صدور مجوز صادرات دام عشایری به کشورهای عربی همسایه بود.
وی همچنین خواستار حضور دکتر میرزاوند، رئیس سازمان امور عشایر کشور در مجلس شورای اسلامی برای تشریح نقش اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی عشایر کشور شد.
اعضای کمیسیون امنیت ملی در پایان این بازدید، بر ضرورت تقویت زیرساختهای اقتصادی و خدماتی مناطق عشایری و حمایت از این قشر بهعنوان خط مقدم امنیت و تولید ملی تأکید کردند.
ماناسپهر - تهران-رئیس قوه قضاییه گفت: مجموع اتفاقاتی که طی پنج سال اخیر در کشور رخ داد، به جهاتی در تاریخ ایران بینظیر است؛ دشمن طی این مدت، تروریسم اقتصادی و جنگ ترکیبی گسترده خود را علیه ملت ایران تشدید کرد.
ماناسپهر - در آیینی که در نمازخانه دفتر استان و با حضور مدیرکل کمیته امداد استان، معاونان، مدیران ارشد ستاد استان و جمعی از کارکنان شهرستان ایلام برگزار شد ، ضمن تجلیل از خدمات مدیر پیشین، مدیر جدید این شهرستان معرفی گردید.
ماناسپهر - مدیرکل کمیته امداد استان ایلام از پیشبینی سه مجتمع نیروگاهی برای استان خبر داد و گفت: نخستین نیروگاه با ظرفیت ۳.۳ مگاوات در هفته جاری با حضور معاون اجرایی رئیسجمهور افتتاح و وارد مدار شد.
ماناسپهر - حیدر نعمتی فرماندار شهرستان مهران از ثبت تردد بیش از ۸۰ هزار زائر از مرز بینالمللی مهران از ابتدای ماه محرم تاکنون خبر داد و بر آمادگی کامل تمامی زیرساختهای رفاهی برای خدمترسانی به زائران حسینی تأکید کرد.