آیین اختتامیه جشن قرآنی رمضان در فروردین ماه ۱۴۰۴

ماناسپهر - سهیلا مهدی بیگی / دوشنبه ۲۵ فروردین ماه آیین اختتامیه جشن رمضان و نشست هم اندیشی مدیران موسسات قرآن و عترت استان با مدیر کل و رییس گروه قران و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام برگزار شد.

سرآغاز این مراسم تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط قاری نوجوان میثم محمدی و سپس پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران بود که حال و هوای معنوی و عرفانی خاصی به این آئین بخشیده بود.
عظیم ایدی گزارش مختصری از برنامه ها و فعالیت های انجام گرفته در سال گذشته و همچنین موضوع بیمه تأمین اجتماعی و بیمه تکمیلی فعالان قرآنی را مطرح نمود.

پخش کلیپ از فعالیت های موسسات قرآنی در سال گذشته بخش دیگری از برنامه های این مراسم بود.

در ادامه این نشست، مدیران موسسات قرآن و عترت استان به ارائه نظرات، پیشنهادات و مشکلات موسسات قرآنی پرداختند و عمده مشکل موسسات را سامانه های مرتبط و حمایت مالی و اختصاص تسهیلات و وام‌های کم بهره با بلاعوض برای توسعه و گسترش فعالیت های قرآنی موسسات برشمردند.

در پایان این برنامه، علی هلشی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان که خود از قاریان ممتاز و برجسته ملی محسوب می‌شود ، ضمن تشکر از زحمات مدیران موسسات در راستای ترویج فرهنگ و معارف قرآنی عنوان نمودند که تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات حوزه موسسات به کار خواهد بست.

در پایان این مراسم از مدیران و مروجین برتر قرآنی و روشندل حافظ کل قرآن کریم و نهج البلاغه، خانم دکتر مریم شفیعی با اهدا لوح تقدیر و هدیه نقدی تجلیل به عمل آمد.