نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
به گزارش خبرنگار ایرنا، مریم اردبیلی روز سهشنبه در حاشیه جلسه شورای اسلامی شهر تهران و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این روند افزایشی بهصورت مستمر ادامه داشته است، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۱۱ هزار و ۲۰۰ نفر از کارکنان شهرداری تهران را زنان تشکیل میدهند و در مقایسه با جمعیت حدود ۶۰ هزار نفری پرسنل شهرداری، ظرفیت قابل توجهی برای توسعه مدیریت و ارتقای جایگاههای مدیریتی زنان وجود دارد.
وی با تأکید بر اینکه امروز بیش از ۱۰۰ زن در سطوح مختلف مدیریت انتصابی، بهویژه در ردههای بالای مدیریتی شهرداری تهران مشغول به فعالیت هستند، افزود: این حضور مؤثر، نشانهای روشن از توانمندی و شایستگی زنان در مدیریت شهری و تصویرسازی صحیح از نقشآفرینی آنان در اداره شهر است.
اردبیلی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره ضرورت استفاده بهتر از ظرفیت زنان در سطوح عالی حکمرانی، گفت: این رویکرد بهطور جدی در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد و شهردار تهران نیز بارها بر علاقهمندی و عزم جدی مجموعه مدیریت شهری برای بهرهگیری از توان، خلاقیت و ظرفیت زنان در ایجاد تحول در مدیریت شهری و ارتقای کیفیت خدماترسانی تأکید کردهاست.
رییس مرکز زنان و خانواده شهرداری تهران با تأکید بر اینکه انتصاب زنان در پستهای مدیریتی نباید مبتنی بر سهمیههای حداقلی و «حقارتآمیز» باشد، تصریح کرد: زنان نیازی به ارفاق یا امتیاز ویژه برای رسیدن به جایگاههای مدیریتی ندارند؛ بلکه برخورداری از شایستگی، تخصص و تجربه، معیار اصلی در انتصابات مدیریتی است.
وی افزود: در شهرداری تهران، زنان توانمند و شایستهای حضور دارند که میتوانند بهصورت عادلانه و بر اساس شایستگی، مسئولیتهای مدیریتی را برعهده بگیرند و این موضوع هماکنون نیز در حال تحقق است.
اردبیلی با بیان اینکه تاکنون هیچگاه در فرآیندهای مدیریتی شهرداری، محدودیتی برای بررسی گزینههای زن وجود نداشته است، گفت: هرگز شاهد حذف گزینههای زن از فهرست بررسیهای مدیریتی نبودهایم و ملاک، صرفاً ارزیابی رزومهها و شایستگیها بوده است.
وی با اشاره به اینکه تجربه تاریخی حضور زنان در پستهای مدیریتی کمتر از مردان بوده، خاطرنشان کرد: امروز با شکلگیری نسل جدیدی از مدیران زن و افزایش تعداد آنان، این تجربه در حال گسترش است و با توجه به حضور بیش از ۱۰۰ مدیر زن در حال حاضر، دستیابی زنان به سطوح بالاتر مدیریتی در آینده شهرداری تهران دور از انتظار نیست.
رییس مرکز زنان و خانواده شهرداری تهران تأکید کرد: با تداوم این مسیر و نگاه شایستهمحور، نقشآفرینی زنان در مدیریت شهری تهران در سالهای آینده پررنگتر و مؤثرتر خواهد شد.
ماناسپهر - تهران - وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای آیین گرامیداشت شهدای بمباران شیمیایی سردشت پیامی ارسال کرد.
ماناسپهر - نیویورک - معاون رئیس جمهوری آمریکا از راهبرد دولت دونالد ترامپ در قبال ایران دفاع کرد و گفت: اگر با تهران به توافق نهایی برسیم، عالی است.
ماناسپهر - تهران - سخنگوی دولت گفت: با توجه به معافیتهای اخیر و رفع محدودیتهای صادرات نفتی، از امروز، شنبه ششم تیرماه، تخصیص و تأمین ارز برای واردات افزایش معناداری خواهد داشت و در نخستین مرحله، دو میلیارد دلار برای بخش صنعت تأمین میشود.
ماناسپهر - تهران - معاون اول رئیسجمهور با بیان اینکه مراسم وداع و تشییع رهبر شهید انقلاب یکی از مهمترین حوادث قرن بیست و یکم است، از آمادگی و هماهنگی نهایی دستگاههای حاکمیتی برای برگزاری این مراسم خبر داد و بر لزوم روایتسازی و مستندسازی برای مردم سراسر دنیا تاکید کرد.