نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
به گزارش دریافتی جمعه ایرنا، داریوش اسدی با اعلام این خبر، افزود: به دنبال گزارش ثبتشده مبنی بر وارد آمدن آسیب ناشی از حک یادگاری بر بخشی از دیوارههای تاریخی، بلافاصله موضوع در دستور کار اداره حقوقی قرار گرفت و هماهنگیهای لازم با پایگاه میراث جهانی، یگان حفاظت و حراست مجموعه انجام شد.
او با بیان اینکه بخشهای مجموعه تحت پوشش دوربینهای نظارتی قرار دارد، ادامه داد: ابعاد دقیق این تخلف مستندسازی شد و بررسی تصاویر ثبتشده در حال انجام است.
اسدی گفت: همه مستندات لازم جهت شناسایی فرد یا افراد خاطی گردآوری شده و پس از تکمیل فرآیند حقوقی، پرونده برای رسیدگی به مراجع قضایی ارسال خواهد شد.
رئیس اداره حقوقی و املاک ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی فارس اظهار کرد: صیانت از آثار تاریخی، بهویژه آثار ثبتشده در فهرست میراث جهانی، وظیفهای قانونی و ملی است و با هرگونه تعرض به این سرمایههای ارزشمند، بدون اغماض و در چارچوب قانون برخورد خواهد شد.
او تاکید کرد: مطابق قوانین مربوط به حفاظت از میراثفرهنگی، هرگونه تخریب، آسیب یا دخل و تصرف در آثار تاریخی جرم محسوب میشود و مرتکبان علاوه بر جبران خسارت، با مجازاتهای قانونی روبهرو خواهند شد.
رئیس اداره حقوقی و املاک ادارهکل میراثفرهنگی فارس همچنین از عموم شهروندان و گردشگران داخلی و خارجی خواست با احساس مسئولیت اجتماعی، در حفظ و پاسداشت این میراث گرانسنگ مشارکت داشته باشند.
اسدی اضافه کرد: عموم مردم در صورت مشاهده هرگونه رفتار آسیبزا، مراتب را به یگان حفاظت اطلاع دهند تا از تکرار چنین مواردی جلوگیری شود.
ماناسپهر - تهران-رئیس قوه قضاییه گفت: مجموع اتفاقاتی که طی پنج سال اخیر در کشور رخ داد، به جهاتی در تاریخ ایران بینظیر است؛ دشمن طی این مدت، تروریسم اقتصادی و جنگ ترکیبی گسترده خود را علیه ملت ایران تشدید کرد.
ماناسپهر - در آیینی که در نمازخانه دفتر استان و با حضور مدیرکل کمیته امداد استان، معاونان، مدیران ارشد ستاد استان و جمعی از کارکنان شهرستان ایلام برگزار شد ، ضمن تجلیل از خدمات مدیر پیشین، مدیر جدید این شهرستان معرفی گردید.
ماناسپهر - مدیرکل کمیته امداد استان ایلام از پیشبینی سه مجتمع نیروگاهی برای استان خبر داد و گفت: نخستین نیروگاه با ظرفیت ۳.۳ مگاوات در هفته جاری با حضور معاون اجرایی رئیسجمهور افتتاح و وارد مدار شد.
ماناسپهر - حیدر نعمتی فرماندار شهرستان مهران از ثبت تردد بیش از ۸۰ هزار زائر از مرز بینالمللی مهران از ابتدای ماه محرم تاکنون خبر داد و بر آمادگی کامل تمامی زیرساختهای رفاهی برای خدمترسانی به زائران حسینی تأکید کرد.