نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
به گزارش خبرنگار ایرنا، آیین آزادسازی این زندانیان با حضور رئیسکل دادگستری، دادستان مرکز استان و مدیرکل زندانهای ایلام در محل زندان مرکزی برگزار شد.
در این آیین که به مناسبت میلاد حضرت علی (ع) برگزار شد، مسئولان قضایی استان با اهدای شاخههای گل، حکم آزادی ۱۶ زندانی نیازمند مالی را به آنان اعطا کردند تا در روز پدر در کنار فرزندان و خانواده خود باشند.
رئیسکل دادگستری استان ایلام در این آیین اظهار کرد: سیاست راهبردی دستگاه قضا، کاهش جمعیت کیفری و پرهیز از صدور حکم حبس در موارد غیرضروری است.
عمران علیمحمدی افزود: باور داریم جایگاه فردی که تنها به دلیل نوسانهای بازار یا تنگنای معیشتی بدهکار شده، در زندان نیست.
وی گفت: ماندن سرپرست خانوار در زندان، پیامدهای زیانبار و آسیبهای جبرانناپذیری برای همسر و فرزندان او در پی دارد و بازگشت این افراد به کانون گرم خانواده، از بسیاری از ناهنجاریهای اجتماعی پیشگیری میکند.
رئیسکل دادگستری استان ایلام با قدردانی از همراهی همیشگی نیکوکاران ایلامی یادآور شد: ستاد دیه نماد همبستگی اجتماعی و نوعدوستی مردم این دیار است و امیدواریم با مشارکت بیشتر صاحبان صنایع و خیران، زمینه رهایی همه زندانیان جرایم غیرعمد از بند فراهم شود.
علیمحمدی بر لزوم تداوم کمکهای مردمی برای کاهش جمعیت کیفری زندانها و حمایت از خانوادههای آسیبپذیر تاکید کرد.
بر پایه آمارهای ادارهکل زندانهای استان ایلام، روند کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد (مانند بدهکاران مالی، مهریه و حوادث کارگاهی) در سال جاری با شتاب قابلتوجهی همراه بوده است.
از ابتدای سال تاکنون با همت خیرین، گذشت شاکیان و تلاشهای ستاد دیه، در مجموع ۱۲۹ زندانی که به دلیل ناتوانی مالی در حبس بودند با پرداخت ۱۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان، از زندانهای استان آزاد شدند.
ماناسپهر - تهران-رئیس قوه قضاییه گفت: مجموع اتفاقاتی که طی پنج سال اخیر در کشور رخ داد، به جهاتی در تاریخ ایران بینظیر است؛ دشمن طی این مدت، تروریسم اقتصادی و جنگ ترکیبی گسترده خود را علیه ملت ایران تشدید کرد.
ماناسپهر - در آیینی که در نمازخانه دفتر استان و با حضور مدیرکل کمیته امداد استان، معاونان، مدیران ارشد ستاد استان و جمعی از کارکنان شهرستان ایلام برگزار شد ، ضمن تجلیل از خدمات مدیر پیشین، مدیر جدید این شهرستان معرفی گردید.
ماناسپهر - مدیرکل کمیته امداد استان ایلام از پیشبینی سه مجتمع نیروگاهی برای استان خبر داد و گفت: نخستین نیروگاه با ظرفیت ۳.۳ مگاوات در هفته جاری با حضور معاون اجرایی رئیسجمهور افتتاح و وارد مدار شد.
ماناسپهر - حیدر نعمتی فرماندار شهرستان مهران از ثبت تردد بیش از ۸۰ هزار زائر از مرز بینالمللی مهران از ابتدای ماه محرم تاکنون خبر داد و بر آمادگی کامل تمامی زیرساختهای رفاهی برای خدمترسانی به زائران حسینی تأکید کرد.