نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
به گزارش ماناسپهر و به نقل از ایرنا، پیکارهای وزنهبرداری قهرمانی سال ۲۰۲۵ جهان از دهم مهرماه در شهر فورده نروژ آغاز شده است. عبدالله بیرانوند ملیپوش دسته ۷۹ کیلوگرم نخستین نماینده ایران بود که به روی تخته مسابقات رفت.
نماینده ایران در گروه B این دسته با حریفان خود به رقابت پرداخت.
بیرانوند که مدال نقره یکضرب دسته ۸۱ کیلوگرم قهرمانی بزرگسالان آسیا را در کارنامه دارد، موفق شد در حرکت یکضرب سه مهار موفق داشته باشد.
وی ابتدا وزنه ۱۴۹ کیلوگرم را مهار کرد و در ادامه موفق شد بر وزنه ۱۵۳ کیلوگرمی غلبه کند. تلاش سوم بیرانوند برای مهار وزنه ۱۵۶ کیلوگرمی موفق بود و وی با این وزنه یک کیلوگرم رکورد ایران را افزایش داد.
پولامرد لرستانی تیم ملی وزنهبرداری در دوضرب نیز عملکرد چشمگیری داشت و در تلاش نخست خود وزنه ۱۷۶ کیلوگرم را بالای سر برد. انتخاب دوم کادر فنی برای بیرانوند وزنه ۱۸۱ کیلوگرمی بود که ملیپوش کشورمان مشکلی برای مهار آن نداشت.
بیرانوند در تلاش سوم خود پشت وزنه ۱۸۵ کیلوگرمی قرار گرفت و به راحتی آن را مهار کرد. وی در نهایت با رکورد مهار مجموع ۳۴۰ کیلوگرم به کار خود پایان داد و باید منتظر برگزاری مسابقات گروه A دسته ۷۹ کیلوگرم باشد.
برنامه رقابت وزنهبرداران ایران به شرح زیر است (ساعت مسابقات به وقت ایران است):
سهشنبه ۱۵ مهر
گروه Aدسته ۸۸ کیلوگرم: ایلیا صالحیپور از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه
پنجشنبه ۱۷ مهر
گروه A دسته ۹۴ کیلوگرم: علی عالیپور و علیرضا معینی از ساعت ۲۱
جمعه ۱۸ مهر
گروه B دسته ۱۱۰ کیلوگرم: ابوالفضل زارع از ساعت ۱۶
گروه A دسته ۱۱۰ کیلوگرم: علیرضا نصیری از ساعت ۲۱
شنبه ۱۹ مهر
گروه A دسته ۱۱۰+ کیلوگرم: علی داودی و آیت شریفی از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه
ماناسپهر - تهران-رئیس قوه قضاییه گفت: مجموع اتفاقاتی که طی پنج سال اخیر در کشور رخ داد، به جهاتی در تاریخ ایران بینظیر است؛ دشمن طی این مدت، تروریسم اقتصادی و جنگ ترکیبی گسترده خود را علیه ملت ایران تشدید کرد.
ماناسپهر - در آیینی که در نمازخانه دفتر استان و با حضور مدیرکل کمیته امداد استان، معاونان، مدیران ارشد ستاد استان و جمعی از کارکنان شهرستان ایلام برگزار شد ، ضمن تجلیل از خدمات مدیر پیشین، مدیر جدید این شهرستان معرفی گردید.
ماناسپهر - مدیرکل کمیته امداد استان ایلام از پیشبینی سه مجتمع نیروگاهی برای استان خبر داد و گفت: نخستین نیروگاه با ظرفیت ۳.۳ مگاوات در هفته جاری با حضور معاون اجرایی رئیسجمهور افتتاح و وارد مدار شد.
ماناسپهر - حیدر نعمتی فرماندار شهرستان مهران از ثبت تردد بیش از ۸۰ هزار زائر از مرز بینالمللی مهران از ابتدای ماه محرم تاکنون خبر داد و بر آمادگی کامل تمامی زیرساختهای رفاهی برای خدمترسانی به زائران حسینی تأکید کرد.