ایلامی‌ها با وجود صرفه‌جویی، همچنان در تاریکی: چرا قطعی برق به جای کاهش، افزایش می‌یابد؟ ✍️عبدل خزلی

ماناسپهر - در حالی که مردم ایلام تمام تلاش خود را برای صرفه‌جویی در مصرف برق به کار بسته‌اند، قطعی‌های مکرر و بی‌برنامه برق نه تنها کاهش نیافته، بلکه شاهد افزایش آن در روزهای اخیر هستیم.

به گزارش ماناسپهر، این وضعیت، نارضایتی شدید شهروندان را به دنبال داشته و این سوال را در ذهن آنها ایجاد کرده است: چرا با وجود همکاری مردم، مسئولان به جای کاهش، بر دامنه خاموشی‌ها می‌افزایند و این وضعیت تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟

یکی از شهروندان ایلامی با گلایه از این تناقض می‌گوید: «ما تمام لامپ‌های اضافی را خاموش می‌کنیم، وسایل پرمصرف را در ساعات اوج مصرف روشن نمی‌کنیم و حتی سعی می‌کنیم کمتر از کولر استفاده کنیم، اما هر روز شاهد قطعی‌های طولانی‌تر و بیشتری هستیم. واقعاً چرا؟»

کسب‌وکارها نیز از این وضعیت به شدت متضرر شده‌اند. یک نانوا در این خصوص توضیح می‌دهد: «با هر بار قطع برق، تنور کار نمی‌کند و ما مجبوریم مشتریان را دست خالی برگردانیم. مواد اولیه ما هم در خطر فاسد شدن است. این شرایط واقعاً کسب‌وکار ما را نابود می‌کند.»

مردم ایلام از مسئولان مربوطه خواستار پاسخگویی شفاف و فوری هستند. این انتظار وجود دارد که مسئولان دلایل افزایش خاموشی‌ها را توضیح داده و برنامه‌ای مدون برای حل این بحران ارائه کنند تا زحمات مردم در صرفه‌جویی بی‌نتیجه نماند و زندگی و معیشت آنها بیش از این دچار اختلال نشود.