نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
لندن- سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمانهای بینالمللی مستقر در وین با اشاره به بیعملی طرفهای اروپایی در اجرای تعهداتی برجامی و در پیش گرفتن رویکرد تقابلی درباره برنامه صلحآمیز هستهای ایران تصریح کرد که فشار، ارعاب و رویکرد تقابلی مسیر بادوامی نیست و جمهوری اسلامی ایران برای دستیابی به یک راهحل پایدار از طریق گفتوگو و همکاریهای سازنده آماده تعامل مثبت است.
لندن – مدیرکل آژانس بینالمللی انرژی اتمی با ارائه گزارشی درباره سفر اخیرش به تهران در نشست فصلی شورای حکام، دیدار با مقامهای ایران را سازنده توصیف کرد.
تهران-رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: هرگونه قطعنامه در امور هستهای ایران با پاسخ فوری ایران روبرو خواهد شد و آنها بارها تجربه کردند ایران تحت تاثیر فشارها قرار نخواهد گرفت و برنامه خود را در چارچوب منافع ملی پیش خواهد برد.
لندن – نشست فصلی شورای حکام آژانس بینالمللی انرژی اتمی درحالی به پایان رسید که تدابیر هوشمندانه ایران، تلاشهای غرب را برای اجماعسازی و اقدام نسنجیده علیه برنامه صلحآمیز هستهای کشورمان ناکام گذاشت.
تهران- نمایندگی دائم ایران در دفتر سازمان ملل و سایر سازمانهای بینالمللی مستقر در وین، طی یادداشتی آخرین نظرها و ملاحظات ایران را درباره گزارشهای مدیرکل به شورای حکام آژانس بینالمللی انرژی اتمی منتشر کرد.
بدر این سند که به رویت رویترز رسیده، ادعا شده است: «بنابر راستیآزماییهای آژانس بینالمللی انرژی اتمی، از زمان آخرین گزارش رافائل گروسی مدیرکل آژانس تاکنون جمهوری اسلامی ایران چهار آبشار سانتریفیوژ از هشت آبشار سانتریفیوژ IR-۶ را در واحد یک FFEP (تاسیسات هستهای فردو) نصب کرده است.» بر اساس این گزارش ادعایی، ایران هنوز […]
نیویورک – سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک در نامهای خطاب به شورای امنیت سازمان ملل با رد ادعاهای مطرحشده علیه ایران در قطعنامه شورای حکام آژانس بینالمللی انرژی اتمی به تشریح مواضع خود پرداخت.
لندن – قطعنامه شتابزده و غیرسازنده سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان درباره برنامه صلحآمیز هستهای کشورمان در حالی به تائید شورای حکام آژانس بینالمللی انرژی اتمی رسید که ۱۴ کشور از این سند حمایت نکردند.