نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
‘سعدالله مسعودیان’ سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا در اربیل گفت: از بعداز ظهر امروز ۲۹ فروردین ماه، پرداخت عوارض ورودی ۲۵ هزار دیناری از ایرانیان عازم به اقلیم کردستان، لغو شد. وی افزود: در پی پیگیریهای صورت گرفته، دفتر نخست وزیر اقلیم کردستان عراق تاکید کرد که […]
‘سعدالله مسعودیان’ سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا در اربیل گفت: از بعداز ظهر امروز ۲۹ فروردین ماه، پرداخت عوارض ورودی ۲۵ هزار دیناری از ایرانیان عازم به اقلیم کردستان، لغو شد. وی افزود: در پی پیگیریهای صورت گرفته، دفتر نخست وزیر اقلیم کردستان عراق تاکید کرد که براساس دستورات صادر شده دیگر هزینه ای از شهروندان ایرانی برای سفر به اقلیم کردستان عراق دریافت نخواهد شد. مسافران ایرانی تاکنون برای ورود به اقلیم کردستان عراق می بایست هزینه ای بالغ بر 25 هزار دینار (1200 دینار معادل یک دلار) در گذرگاه های ورودی پرداخت می کرده اند. ایران و عراق از 12 فروردین ماه جاری صدور رایگان روادید به شکل متقابل را تصویب و اجرا کرده اند. این توافق در جریان سفر اسفندماه سال گذشته حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به بغداد میان مقامات دو کشور صورت گرفت. در پی این اقدام براساس مشاهدات عینی بر حجم ترددهای روزانه شهروندان عراقی به کشورمان افزوده شده است و پیش بینی می شود با لغو هزینه عوارض علاوه بر هزینه روادید، رفت و آمد مسافر و زائر میان دو کشور بازهم افزایش یابد./ایرنا
این مطلب بدون برچسب می باشد.
ماناسپهر - مسکو- وزیر امور خارجه روسیه با اعلام حمایت از «مذاکرات کنونی میان تهران و واشنگتن»، گفت: مسکو آماده است که در تدوین توافق جامع بلندمدت بین تهران و واشنگتن و همچنین توافق گستردهتر با مشارکت همسایگان ایران، در صورتی که نیاز به کمک باشد، مشارکت کند.
ماناسپهر - تهران- رئیس جمهوری آمریکا امروز چهارشنبه اعلام کرد به وزارت دادگستری این کشور دستور داده تا درباره علت پایین نیامدن قیمت بنزین با وجود کاهش قیمتهای نفت خام تحقیق کند.
ماناسپهر - نیویورک - شورای امنیت سازمان ملل متحد روز سهشنبه به وقت محلی به اتفاق آرا قطعنامهای را با هدف تقویت پاسخگویی در قبال جنایات ارتکابی علیه صلحبانان سازمان ملل تصویب و بر لزوم تحقیق و پیگرد قانونی حملاتی که کارکنان در حال خدمت در عملیات صلح را هدف قرار میدهند، تاکید کرد.
ماناسپهر - نیویورک - سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که «مارکو روبیو» وزیر امور خارجه دولت دونالد ترامپ از فردا (سه شنبه) برای نخستین بار پس از امضای تفاهمنامه با ایران راهی خاورمیانه میشود.